Listar Revistas de Divulgación por autor "Ortegón Cortázar, Leonardo"
Mostrando ítems 1-8 de 8
-
Characteristics of the Micro, Small, and Medium Business Tied to the Types of Communication Technologies and Use of Social Media
Ortegón Cortázar, Luis Giovanny; Ortegón Cortázar, LeonardoCompany guidance and its management on the Internet are very interesting and important topics covered in current magazines and newspapers, as well as in academic literature. This proliferation of new technologies has enabled ... -
Children’s Consumer Behavior: Recall and Preference of Sensorial Attributes of Lunchbox Brands and Products in Children of Bogotá
Ortegón Cortázar, Leonardo; Royo Vela, Marcelo; Robayo Pinzón, Óscar JavierChildren nowadays are a very important sector for marketing and advertising because they can be easily influenced. Recent studies suggest that in order to attract children, it is necessary to create unique experiences that ... -
Comportamiento del consumidor en páginas webs. Tipología de usuarios y respuesta visual ante la comunicación de marca
Ortegón Cortázar, LeonardoEl estudio de la comunicación de marca es uno de los aspectos de gran relevancia para la gestión de mercadeo de las empresas. La tendencia en comunicación comercial se ha desplazado a todo tipo de entornos, en los que pr ... -
Consumiendo: introducción al consumo y al consumidor colombiano
Rojas Berrío, Sandra Patricia; Ortegón Cortázar, Leonardo; Vega, Ricardo Arturo; Robayo Pinzón, Oscar Javier; Jiménez, Javier DaríoEn el libro Consumiendo. Introducción alconsumo y al consumidor colombiano, su autorCamilo Herrera Mora, hace un esfuerzopor teorizar los comportamientos,percepciones, actitudes y creenciasdel consumidor colombiano, a ... -
Estudio de la imagen de marca por medio de esquemas cognitivos
Ortegón Cortázar, LeonardoLa imagen de marca en nuestros días se ha convertido en un elemento clave para la correcta gestión de mercadeo al brindar una retroalimentación acerca del conocimiento o conjunto de asociaciones que el consumidor tiene de ... -
Factors tied to the Brand Construction of the Music Artist in Bogotá with Mobile Applications
Arias Cortés, Hernán David; Hernández Guerrero, Gary; Ortegón Cortázar, LeonardoTechnological development has generated important changes regarding the consumption, promotion, and commercialization of music artists. This article aims to identify the most meaningful aspects of brand creation from the ... -
Panorama actual de los métodos de medición de marcas y valor de marca desde la orientación al consumidor
Ortegón Cortázar, LeonardoEn los últimos años han proliferado consultoras, libros y documentos de investigación proponiendo distintos y, a veces, sorprendentes métodos para el estudio de marcas (Fernández, 2007), siendo el principal problema definir ... -
Use of packaging as a strategy to mislead consumers. An exploratory case applied to brands of convenience products
Ortegón Cortázar, LeonardoAn exploratory study has been developed in order to represent some practices performed by brands and businesses in the graphic design of their packaging , which may lead to confusion for consumers in the brand choice ...