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¡Soy Auténtico!
dc.contributor.advisor | Peters Rada, Victoria Eugenia | |
dc.contributor.advisor | Sánchez Ramos, Camilo Andres | |
dc.contributor.author | Romero Gordo, Sarah Milena | |
dc.coverage.spatial | Bogotá D.C. | |
dc.coverage.temporal | Febrero-mayo de 2022 | |
dc.date.accessioned | 2023-01-20T17:14:31Z | |
dc.date.available | 2023-01-20T17:14:31Z | |
dc.date.issued | 2022-06-24 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10823/6737 | |
dc.description.abstract | Este proyecto inclusivo surge de una experiencia personal, en la que se logra apreciar de cerca el día a día de personas diagnosticadas dentro del espectro autista, evidenciando condiciones y capacidades distintas en comparación a una persona no diagnosticada, específicamente en el aspecto social. Conociendo el autismo como una afección neurológica y de desarrollo que comienza en la niñez y dura toda la vida afectando directamente cómo una persona se comporta, comunica, interactúa y socializa con otros, se convierte ésta ultima el objeto de análisis. | spa |
dc.description.tableofcontents | Introducción...8 Objetivos...9 Justificación..11 Definición del problema..12 Marco de referencia..15 Usuarios...34 Metodología...36 Trabajo de campo y resultados..46 Desarrollo del material...50 Planos...54 Comprobaciones..58 Material final...62 Conclusiones..66 Anexos...68 Referencias..83 | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | spa | spa |
dc.title | ¡Soy Auténtico! | spa |
dc.type | bachelorThesis | spa |
dc.type.local | Tesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregrado | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | spa |
dc.title.translated | I am Authentic! | spa |
dc.subject.proposal | Autismo | spa |
dc.subject.proposal | Caracterización | spa |
dc.subject.proposal | Ilustración | spa |
dc.subject.proposal | Información | spa |
dc.subject.proposal | Inclusión | spa |
dc.subject.lemb | Inclusión social | spa |
dc.subject.lemb | Interpretación visual | spa |
dc.subject.lemb | Propuesta gráfica | spa |
dc.description.abstractenglish | This inclusive project arises from a personal experience, in which the day to day life of people diagnosed within the autism spectrum is closely appreciated, evidencing different conditions and capabilities compared to a non-diagnosed person, specifically in the social aspect. Knowing autism as a neurological and developmental condition that begins in childhood and lasts a lifetime, directly affecting how a person behaves, communicates, interacts and socializes with others, the latter becomes the object of analysis. | spa |
dc.subject.keywords | Autism | spa |
dc.subject.keywords | Inclusion | spa |
dc.subject.keywords | Information | spa |
dc.subject.keywords | Illustration | spa |
dc.subject.keywords | Characterization | spa |
dc.relation.references | Asperger H. Die autistischen Psychopathen im Kindesalter. Ar Psych Nervenk 1944; 117: 76-136. | spa |
dc.relation.references | Wing L. Autistic adults. In Gillberg C, ed. Diagnosis and treatment of autism. New York: Plenum; 1989. p. 419. | spa |
dc.relation.references | Kanner L. Autistic disturbances of affective contact. Nervous Child 1943; 2: 217-50. | spa |
dc.relation.references | Gillberg C, Steffenburg S. Outcome and prognostic factors in infantile autism and similar conditions: a population-based study of 46 cases followed through puberty. J Autism Dev Disord 1987; 17: 273-87. | spa |
dc.relation.references | Coleman M, Gillberg C. The biology of the autistic syndromes. New Y ork: Pareger; 1985. | spa |
dc.relation.references | American Psychiatric Association. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders. 4 ed. (DSM-IV). Washington DC: American Psychiatric Association; 1994. | spa |
dc.relation.references | Gillberg C. Outcome in autism and autistic-like conditions. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry 1991; 30: 375-8 | spa |
dc.relation.references | Aicardi J. Diseases of the nervous system in childhood. London: Mac Keith Press; 1992. p. 1295. | spa |
dc.relation.references | Artigas-Pallarés J. Las fronteras del autismo. Rev Neurol Clin 2001;2: 211-24. | spa |
dc.relation.references | Gillberg IC, Gillberg C. Children with preschool minor neurodevelopmental disorders. IV. Behavior and school achievement at age 13. Dev Med Child Neurol 1989; 31: 3-13. | spa |
dc.relation.references | Wing L. The relationship between Asperger’ s syndrome and Kanner’ s autism. In Frith U, ed. Autisme and Asperger syndrome. Cambridge: University Press; 1991. | spa |
dc.relation.references | Bonilla, M., & Chaskel, R. (2016). Trastorno del espectro autista. Programa de Educación continua en Pediatría. Sociedad Colombiana de Pediatría, 15(1), 19-29. | spa |
dc.relation.references | Piro, M. C. (2017). El autismo: perspectivas teórico-clínicas y desafíos contemporáneos. | spa |
dc.relation.references | Szatmari, P. (2006). Una mente diferente: comprender a los niños con autismo y síndrome de Asperger, Paidós, Barcelona (pp. 274-p). | spa |
dc.publisher.program | Diseño Gráfico | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f | spa |
dc.publisher.faculty | Facultad de ingeniería y Diseño e Innovación | spa |
dc.identifier.instname | instname:Politécnico Grancolombiano | spa |
dc.identifier.reponame | reponame:Alejandría Repositorio Comunidad | spa |
dc.type.hasversion | info:eu-repo/semantics/acceptedVersion | |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.identifier.repourl | repourl:http://alejandria.poligran.edu.co | spa |
dc.type.redcol | https://purl.org/redcol/resource_type/TP | |
dc.rights.creativecommons | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 Colombia | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/acceptedVersion | spa |
dc.type.coarversion | http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce | spa |
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