Hipsters in Bogotá: a view from social anthropology on an advertising perspective
Los hipsters bogotanos: visión desde la antropología social en perspectiva publicitaria
Autor
Polanco Contreras, José
Sánchez Riaño, Vladimir
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This article collected some research on the phenomenon of fashion in Bogotá, conducted by the Centre for Anthropology and Advertising from the University of Bogotá Jorge Tadeo Lozano. Besides presenting a state of the matter on the current relationship of social anthropology and advertising, the case of the hipster social group in Bogotá is presented. The ethnographic research method allows significant findings, such as the growing trend of customization in the fashion world, the reaffirmation of fashion as a form of expression and social representation and effective penetration of new media such as the Internet to create trends and resistance to the major brands in both local and global levels. Este artículo recogió algunas investigaciones en torno al fenómeno de la moda en Bogotá, realizadas por el Observatorio de Antropología y Publicidad de la Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano. Además de presentar un estado de la cuestión sobre la relación actual de la antropología social y la publicidad, se presenta el caso del grupo social hipsters bogotanos. El método etnográfico de la investigación permite tener hallazgos significativos, como la creciente tendencia a la personalización en el mundo de la moda, la reafirmación de la moda como una forma de expresión y representación social y la eficaz penetración de los nuevos medios, como Internet, para crear tendencias y resistencias a las grandes marcas en los planos tanto locales como globales.
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https://journal.poligran.edu.co/index.php/poliantea/article/view/465Colecciones
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