Logo Politecnico

Sistema Nacional de Bibliotecas SISNAB

    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas de Divulgación
    • Poliantea
    • View Item
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas de Divulgación
    • Poliantea
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Hipsters in Bogotá: a view from social anthropology on an advertising perspective

    Los hipsters bogotanos: visión desde la antropología social en perspectiva publicitaria

    Thumbnail
    Author
    Polanco Contreras, José
    Sánchez Riaño, Vladimir
    Share
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This article collected some research on the phenomenon of fashion in Bogotá, conducted by the Centre for Anthropology and Advertising from the University of Bogotá Jorge Tadeo Lozano. Besides presenting a state of the matter on the current relationship of social anthropology and advertising, the case of the hipster social group in Bogotá is presented. The ethnographic research method allows significant findings, such as the growing trend of customization in the fashion world, the reaffirmation of fashion as a form of expression and social representation and effective penetration of new media such as the Internet to create trends and resistance to the major brands in both local and global levels.
     
    Este artículo recogió algunas investigaciones en torno al fenómeno de la moda en Bogotá, realizadas por el Observatorio de Antropología y Publicidad de la Universidad de Bogotá Jorge Tadeo Lozano. Además de presentar un estado de la cuestión sobre la relación actual de la antropología social y la publicidad, se presenta el caso del grupo social hipsters bogotanos. El método etnográfico de la investigación permite tener hallazgos significativos, como la creciente tendencia a la personalización en el mundo de la moda, la reafirmación de la moda como una forma de expresión y representación social y la eficaz penetración de los nuevos medios, como Internet, para crear tendencias y resistencias a las grandes marcas en los planos tanto locales como globales.
     
    Related resource
    https://journal.poligran.edu.co/index.php/poliantea/article/view/465
    URI
    http://hdl.handle.net/10823/5922
    Collections
    • Poliantea [386]
    Google Analytics Statistics

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Statistics GTMView item statistics
    Politécnico logo footer

    BIBLIOTECA

    Sede Bogotá: calle 57 3 - 00 Este, Bloque K
    Sede Calle 65: carrera 11 65 - 30, segundo piso
    Sede Calle 80: calle 80 19 - 87
    Sede Medellín: carrera 74 52 - 20, Barrio Los Colores
    [email protected] (571) 745 5555

    Infotegra S.A.S