Logo Politecnico

Sistema Nacional de Bibliotecas SISNAB

    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas Científicas
    • Panorama
    • View Item
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas Científicas
    • Panorama
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Inclusive Business in Higher Education: A look from the teaching of Administrative Sciences students

    NEGOCIOS INCLUSIVOS EN EDUCACIÓN SUPERIOR: UNA MIRADA DESDE LA ENSEÑANZA A ESTUDIANTES DE CIENCIAS ADMINISTRATIVAS

    Thumbnail
    Author
    Chicas Sierra, Sandra
    Arias Vera, Julián
    Share
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Inclusive businesses are a business trend that links the members of a society and improves the quality of life of people, through the possibility of being an active part of productive chains as suppliers of goods and services or consumers, which allows adding value to companies. The field of higher education has been concerned with generating spaces that allow the creation of initiatives with this vision, the reason for this article. This writing aims to identify whether students from the administrative sciences faculties in four universities in the country could generate inclusive businesses, through the learning acquired in their virtual academic programs. For the research, a methodology with a quantitative approach was used, through the application of a survey with a probabilistic tendency to three hundred and fifty-nine students (359), with (1-α=95% y e=+/-6,9) through a non-experimental descriptive scope. The results show that the four institutions strive to promote entrepreneurship and inclusion as a task of social responsibility, but they must strengthen the pedagogical tools and methodologies for this purpose, as well as include the issue of inclusive business as part of their curricula. For future studies, it is considered pertinent to compare successful cases of business generation that are considered inclusive.
     
    Los negocios inclusivos son una tendencia empresarial que vincula los miembros de una sociedad y mejora la calidad de vida de las personas, mediante la posibilidad de formar parte activa de cadenas productivas como proveedores de bienes y servicios o consumidores, lo que permite agregar valor a las empresas. El ámbito de la educación superior se ha venido preocupando por generar espacios que permitan la creación de iniciativas con esta visión, motivo del presente artículo. El presente escrito pretende identificar si los estudiantes de las facultades de ciencias administrativas en cuatro universidades del país podrían generar negocios inclusivos, por medio del aprendizaje adquirido en sus programas académicos virtuales. Para la investigación se utilizó una metodología con enfoque cuantitativo, por medio de la aplicación de una encuesta con tendencia probabilística a 359 estudiantes, con 1-α=95% y e=+/-6,9, por medio de un alcance descriptivo y un diseño no experimental. Los resultados muestran que las cuatro instituciones se esfuerzan por promover el emprendimiento y la inclusión como una tarea de responsabilidad social, pero deben fortalecer las herramientas y metodologías pedagógicas para este fin, así como incluir el tema de negocios inclusivos como parte de sus currículos. Para futuros estudios se considera pertinente comparar casos de éxito de generación de negocios que se consideren inclusivos.
     
    Related resource
    https://journal.poligran.edu.co/index.php/panorama/article/view/2695
    URI
    http://hdl.handle.net/10823/5540
    Collections
    • Panorama [303]
    Google Analytics Statistics

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Statistics GTMView item statistics
    Politécnico logo footer

    BIBLIOTECA

    Sede Bogotá: calle 57 3 - 00 Este, Bloque K
    Sede Calle 65: carrera 11 65 - 30, segundo piso
    Sede Calle 80: calle 80 19 - 87
    Sede Medellín: carrera 74 52 - 20, Barrio Los Colores
    [email protected] (571) 745 5555

    Infotegra S.A.S