Logo Politecnico

Sistema Nacional de Bibliotecas SISNAB

    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas Científicas
    • Panorama
    • View Item
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas Científicas
    • Panorama
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    DOES GRIT GUARANTEE STUDENTS DO NOT ACADEMIC DISHONESTY?

    ¿LA DETERMINACIÓN GARANTIZA QUE LOS ESTUDIANTES INCURRAN EN LA DESHONESTIDAD ACADÉMICA?

    Thumbnail
    Author
    Herdian, Herdian
    RN Wahidah, Fatin
    Share
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Academic dishonesty is still a concern of researchers in various parts of the world. this is because there are still many academicians doing this unethical behavior. We examine how Grit plays a role in academic dishonesty. Does grit guarantee students not to commit academic dishonesty? A quantitative approach is used in this research. A total of 408 students in Indonesia participated (M = 95; F = 313). The measuring instrument used is the Academic Dishonesty Scale adapted from Ampuni et, al (2019) with α = 0.860 and the Grit Scale for Children and Adult used by Wahidah (2019) with α = 0.727. The results show that Grit has a significant negative effect on academic dishonesty. The more gritty, the lower the academic dishonesty will be. We also discuss the implications in relation to education
     
    El OBJETIVO: la deshonestidad académica sigue siendo una preocupación para los investigadores en varias partes del mundo. Esto se debe a que todavía hay muchos académicos que incurren en este comportamiento poco ético. ¿Se ha examinado cómo la determinación (grit, en inglés) juega un papel en la deshonestidad académica? ¿Predice la determinación el logro académico? ¿Modera el género la influencia de la determinación en la deshonestidad académica? MATERIAL Y MÉTODOS: esta investigación utiliza un enfoque cuantitativo. Participaron 408 estudiantes de Indonesia (M = 95; F = 313). El instrumento de medición utilizado es la Escala de Deshonestidad Académica adaptada de Ampuni et al. (2019) con α = 0,860 y la Escala de Grit para Niños y Adultos utilizada por Wahidah (2019) con α = 0,727. RESULTADOS Y DISCUSIÓN: los resultados muestran que todas las variables de la investigación influyen en la deshonestidad académica. Incluso la influencia de la determinación, el género y el logro académico combinados generan mayor deshonestidad académica. Sin embargo, el género no pudo moderar la influencia de la determinación en la deshonestidad académica. CONCLUSIONES: concluimos que los estudiantes que tienen determinación reducirán la tendencia a comportarse de manera poco ética en lo académico, en este caso, deshonestidad académica.
     
    Related resource
    https://journal.poligran.edu.co/index.php/panorama/article/view/1708
    URI
    http://hdl.handle.net/10823/5492
    Collections
    • Panorama [303]
    Google Analytics Statistics

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Statistics GTMView item statistics
    Politécnico logo footer

    BIBLIOTECA

    Sede Bogotá: calle 57 3 - 00 Este, Bloque K
    Sede Calle 65: carrera 11 65 - 30, segundo piso
    Sede Calle 80: calle 80 19 - 87
    Sede Medellín: carrera 74 52 - 20, Barrio Los Colores
    [email protected] (571) 745 5555

    Infotegra S.A.S