Show simple item record

Redes sociales e innovación en el sector de la cultura

dc.creatorCamio, María Isabel
dc.creatorDíaz Bilotto, Constanza María
dc.creatorRivas Urrutibehety, Jesús Estefanía
dc.date2015-01-14
dc.date.accessioned2022-03-24T17:46:27Z
dc.date.available2022-03-24T17:46:27Z
dc.identifierhttps://journal.poligran.edu.co/index.php/poliantea/article/view/536
dc.identifier10.15765/plnt.v10i18.536
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10823/5941
dc.descriptionThis review article explores different theories regarding the creative and cultural industry. It also indicates the role of productive groups when creating and strengthening innovative organizations. We used the network analysis methodology applied to the mapping of relationships among key actors of the Polo de Industria Cultural y Arte Creativo [Cultural Industry and Creative Art Pole] of the Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires (Argentina) [National University of the Center of Buenos Aires Province]. From this analysis, we were able to identify the need to generate alliances among institutions to enable the growth and development of the sector and its activities. We also recognized the existence of capacities to generate and promote innovation, which relates to an advanced stage of the development of this cluster.en-US
dc.descriptionEste artículo de revisión explora diferentes abordajes teóricos acerca de la industria creativa y cultural y señala el papel de los agrupamientos productivos en la creación y el fortalecimiento de organizaciones innovadoras. Se expone la metodología de análisis de redes aplicada al mapeo de la relaciones de los actores clave del Polo de Industria Cultural y Arte Creativo de la Universidad Nacional del Centro de la Provincia de Buenos Aires (Argentina). A partir del análisis, se identifica la necesidad de generar lazos transversales y alianzas institucionales para el crecimiento y desarrollo del sector y sus actividades. Se identificó la existencia de capacidades para la generación y difusión de la innovación, lo cual se relaciona con una etapa avanzada dentro del desarrollo embrionario del referido clúster.es-ES
dc.formatapplication/pdf
dc.languagespa
dc.publisherInstitución Universitaria Politécnico Grancolombiano - Editoriales-ES
dc.relationhttps://journal.poligran.edu.co/index.php/poliantea/article/view/536/481
dc.sourcePOLIANTEA; Vol. 10 No. 18 (2014): Poliantea; 271-302en-US
dc.sourcePoliantea; Vol. 10 Núm. 18 (2014): Poliantea; 271-302es-ES
dc.source2145-3101
dc.source1794-3159
dc.source10.15765/plnt.v10i18
dc.subjectredeses-ES
dc.subjectinnovaciónes-ES
dc.subjectindustria culturales-ES
dc.subjectarte creativoes-ES
dc.subjectNetworksen-US
dc.subjectinnovationen-US
dc.subjectcultural industryen-US
dc.subjectcreative art.en-US
dc.titleSocial Networks and Innovation in Cultureen-US
dc.titleRedes sociales e innovación en el sector de la culturaes-ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

  • Poliantea [386]
    Revista semestral de divulgación académica de la Facultad: Sociedad, cultura y creatividad

Show simple item record