Logo Politecnico

Sistema Nacional de Bibliotecas SISNAB

    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas de Divulgación
    • Punto de Vista
    • View Item
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas de Divulgación
    • Punto de Vista
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Social marketing model for the online undergraduate education mode in Politécnico Grancolombiano university

    Modelo de mercadeo social para la modalidad de educación virtual de pregrado del Politécnico Grancolombiano

    Thumbnail
    Author
    Cabra Salinas, Libia Inés
    Cáceres, Martín Eliecer
    Forero Castañeda, Darío Enrique
    Martínez Rocha, Carlos Fernando
    Castaño Quintero, Carlos Andrés
    Share
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This review article analyzes the virtual education model at Politécnico Grancolombiano through an exploratory qualitative study – with secondary and primary data analysis –including a description of the current situation on marketing and a social marketing proposal for the institution. A descriptive investigation, of documentary collection, was carried out. This was determined from a qualitative study of the social marketing and its impact on the educational community. Among the objectives, there is the goal to contribute significantly to the process of social marketing at Politécnico Grancolombiano University Institution, especially regarding undergraduate virtual courses. Regarding the observation processes and conclusions, it is important to mention that this virtualization process implies new ways of facing the social marketing addressed to society and the academic community.
     
    En este artículo de revisión, se realiza un análisis de la educación en la modalidad virtual en el Politécnico Grancolombiano mediante un estudio de carácter cualitativo de tipo exploratorio, con análisis de datos secundarios y primarios, incluyendo una descripción de la situación actual, de frente al mercadeo, y una propuesta modelo de mercadeo social para la institución. Se realzó una investigación de carácter descriptivo, de recolección documental y está determinada a partir de un estudio cualitativo sobre el mercadeo social y su impacto en la comunidad educativa. Dentro de los objetivos se encuentra el realizar un aporte significativo al proceso del mercadeo social en la institución universitaria politécnico Grancolombiano, dirigida a la educación virtual en pregrado. Sobre los procesos de observación y conclusiones es importante resaltar que el proceso de virtualización implica nuevas formas de ver el mercadeo social dirigido a la sociedad y a la comunidad académica.
     
    Related resource
    https://journal.poligran.edu.co/index.php/puntodevista/article/view/489
    URI
    http://hdl.handle.net/10823/5616
    Collections
    • Punto de Vista [154]
    Google Analytics Statistics

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Statistics GTMView item statistics
    Politécnico logo footer

    BIBLIOTECA

    Sede Bogotá: calle 57 3 - 00 Este, Bloque K
    Sede Calle 65: carrera 11 65 - 30, segundo piso
    Sede Calle 80: calle 80 19 - 87
    Sede Medellín: carrera 74 52 - 20, Barrio Los Colores
    [email protected] (571) 745 5555

    Infotegra S.A.S