ListarPRODUCCIÓN EDITORIAL por tema "competencias"
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COMPETENCIAS DEL SIGLO XXI: ¿CÓMO DESARROLLARLAS MEDIANTE EL USO DE VIDEOJUEGOS EN UN CONTEXTO MULTIGRADO? - 21st century competencies: how to develop them through the use of video games in a multigrade context?
El siglo XXI trae consigo la necesidad de desarrollar competencias que permitan a las personas convertirse en trabajadores y ciudadanos efectivos; es decir, competencias del siglo XXI (Ananiadou, 2010; ATC21S, 2015). Los ... -
COMPETENCIAS TRANSVERSALES EN INGENIERÍAS: Una aproximación desde los principios de gamificación
La investigación sobre gamificación reviste una tendencia creciente en la última década, con aplicaciones de principios y elementos propios del juego en ambientes no lúdicos para motivar el aprendizaje a diferentes niveles ... -
Drive: a virtual research space for the development of research and digital competences in undergraduate
The objective of this paper is to establish the didactic methodology designed and applied within Drive for the development of research and digital competencies in undergraduate students, which is considered a virtual ... -
ROADMAP FOR THE DEVELOPMENT OF LEARNING OUTCOMES FOR RESEARCH TRAINING
In the current positioning in regional and international contexts of the National System of Science, Technology and Innovation of Colombia - SNCTeI; The State has been looking hard for the development of research skills ...