Logo Politecnico

Sistema Nacional de Bibliotecas SISNAB

    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas de Divulgación
    • Poliantea
    • View Item
    •   DSpace Home
    • PRODUCCIÓN EDITORIAL
    • Revistas de Divulgación
    • Poliantea
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    From Disclosure to Socio-cultural Encounter: The Challenge Organizations Face

    De la divulgación al encuentro sociocultural: el desafío de las organizaciones

    Thumbnail
    Author
    Güisa Rojas, Cindy Alexandra
    Share
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Strategic communication is essential for the management and the productivity of organizations because it is transversal to every process and contributes directly to the fulfillment of organizational objectives and to the strengthening of relationships with stakeholders. Communication has evolved from being a mediatic tool to a strategic process that is more important as time passes. Its evolution and paradigmatic changes are reflected in the denomination used when referring to communicative management as well as in its impact and relevance. This article tackles the evolution of strategic communication paradigms from a reflection that comes from marketing communication to communication as a socio-cultural encounter. It also states the challenges that these transformations represent for organizations.
     
    La comunicación estratégica es un eje fundamental en la gestión y productividad de las organizaciones, ya que es transversal a todos los procesos y contribuye de manera directa al cumplimiento de los objetivos organizacionales y al fortalecimiento de las relaciones con los actores o stakeholders. La comunicación ha pasado de ser una herramienta mediática a convertirse en un proceso estratégico que cobra cada día más importancia. Su evolución y cambios paradigmáticos se han visto reflejados en la denominación empleada para referirse a la gestión comunicativa, pero también en su impacto y relevancia en las entidades. Este artículo aborda la evolución en los paradigmas de la comunicación estratégica desde una reflexión que parte de la comunicación de marketing hasta llegar a la comunicación como encuentro sociocultural. Además, plantea los desafíos que representan estas transformaciones para las organizaciones.
     
    Related resource
    https://journal.poligran.edu.co/index.php/poliantea/article/view/706
    URI
    http://hdl.handle.net/10823/5975
    Collections
    • Poliantea [386]
    Google Analytics Statistics

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister
    Statistics GTMView item statistics
    Politécnico logo footer

    BIBLIOTECA

    Sede Bogotá: calle 57 3 - 00 Este, Bloque K
    Sede Calle 65: carrera 11 65 - 30, segundo piso
    Sede Calle 80: calle 80 19 - 87
    Sede Medellín: carrera 74 52 - 20, Barrio Los Colores
    [email protected] (571) 745 5555

    Infotegra S.A.S